Βιογραφικό Carol Gray

 

H Carol Gray άρχισε τη σταδιοδρομία της ως εκπαιδευτικός με τέσσερα παιδιά με αυτισμό στα δημόσια σχολεία του Jenison, στο Michigan.  Τώρα, εργάζεται ως σύμβουλος για παιδιά, εφήβους και ενήλικες οι οποίοι έχουν διαγνωσθεί στο φάσμα του αυτισμού, παρέχοντας υποστήριξη μέσω εργαστηρίων (workshops) και παρουσιάσεων, πληροφόρησης, παραπομπών, πόρων και άμεσων υπηρεσιών   σε  άτομα με αυτισμό, τις οικογένειές τους καθώς και σε επαγγελματίες που δουλεύουν με αυτούς.  Η Carol είναι ιδιαίτερα γνωστή για τις Κοινωνικές της Ιστορίες, μια  έγκριτη, παγκοσμίως γνωστή, επιστημονικά τεκμηριωμένη πρακτική που χρησιμοποιείται για άτομα με αυτισμό όλων των ηλικιών. Είναι διεθνώς περιζήτητη κεντρική ομιλίτρια και εμψυχώτρια σεμιναρίων και έχει, μέχρι στιγμής, κάνει περισσότερες από 1200 παρουσιάσεις. Η υπηρετεί σε πολλά συμβουλευτικά και επιστημονικά συμβούλια, συμπεριλαμβανομένου του Συμβουλευτικού Συμβουλίου για Αναπηρίες της Delta Air Lines.
 
Η Carol είναι επίσης η ιδρύτρια μιας πολύ αποτελεσματικής κοινωνικής φιλοσοφίας η οποία 1) «καταργεί όλες τις παραδοχές, 2) θεωρεί τη νευροτυπική και την αυτιστική προοπτική ως «εξίσου έγκυρες», και 3) αναγνωρίζει ότι το «κοινωνικό έλλειμα στον αυτισμό» είναι μοιρασμένο (σημειώνοντας τα καλοπροαίρετα αλλά, παρόλα ταύτα, σφάλματα παραπληροφόρησης γονέων και επαγγελματιών). Έχει επιτελέσει πρωτοποριακό έργο σε κάποια από τα δυσκολότερα θέματα του αυτισμού, με ανασκοπήσεις της σχετικής έρευνας, διατύπωση νέων θεωριών, και την εκπόνηση πρακτικών στρατηγικών διδασκαλίας, κυρίως το εγχειρίδιο Gray’s Guide to Bullying (2004), το εγχειρίδιο Gray’s Guide to Loss (για τη διαχείριση του εκφοβισμού και της απώλειας αντίστοιχα), καθώς και το «Μάθηση και Μαθητές με ΔΑΦ» (2003). 
 
Η Carol έχει λάβει πολλά βραβεία για το έργο της, περιλαμβανομένων και των βραβείων «Social Thinking’s Lifetime Achievement Award» (San Francisco, 2015), «Learning Spring School’s Spectrum Award» (NewYork City, 2012), για τη συνολική της προσπάθεια να βελτιώσει τις ζωές ατόμων με αυτισμό, το Βιβλίο της Χρονιάς  «the Autism Society of America Education Book of the Year», Το Βιβλίο των Νέων Κοινωνικών Ιστοριών: Αναθεωρημένο και εμπλουτισμένο, 10η Επετειακή Έκδοση (2009), και το Βραβείο Barbara Lipinski Award (Lansing, Michigan, 2005) για τη διεθνή της συνεισφορά στην εκπαίδευση και την ευημερία ατόμων με αυτισμό.
  
 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Η Carol έχει συγγράψει πολλά άρθρα και κεφάλαια επιπλέον των πηγών που παρατίθενται εδώ. Πολλά από αυτά είναι διαθέσιμα online και μπορούν να μεταφορτωθούν δωρεάν. Βρίσκονται στο The Morning News/Jenison Autism Journal and Carol’s Club sections of Carol’s website, CarolGraySocialStories.com.
  • Gray, C. (2020). A Social Story for the rest of us. Arlington, TX: Future Horizons.
  • Gray, C. (2017 - present).  Carol’s Club. A subscription-based series of Social Story related projects requested by club members. CarolGraySocialStories.com
  • Gray, C.  (2015). The new Social Story™ book: 15th anniversary edition. Arlington, TX: Future Horizons.
  • Gray, C. (2012). The last bedtime story that we read each night. Arlington, TX: Sensory World / Future Horizons.
  • Gray, C.  2010). The new Social Story™ book: Revised and expanded 10th anniversary edition. Arlington, TX: Future Horizons.
  • Gray, C. (2004).  Social Stories™ 10.0.  Jenison Autism Journal: 15, (4), 2-21.
  • Gray, C. (2002). Watch, listen, move closer, ease in. Jenison Autism Journal: 14, (3), 10-page rip-out insert.
  • Gray, C. (2000a).  Writing Social Stories with Carol Gray [Video and accompanying workbook]. Arlington, TX: Future Horizons.
  • Gray, C. (1999). Gray’s guide to compliments.  The Morning News: 11, (1), 20-page rip-out insert.
  • Gray, C. (1998a). Social Stories and Comic Strip Conversations (pp.167-198). In Schopler, E., Mesibov, G., and Kunce, L. (Eds.), Asperger Syndrome or High-Functioning Autism? New York: Plenum Press.
  • Gray, C. (1998b). The Advanced Social Story workbook.  The Morning News: 10, (2), 24 page rip-out insert.
  • Gray, C. (1995).  Teaching children with autism to “read” social situations.  In Quill, K.A. (Ed.), Teaching Children with Autism: Strategies to Enhance Communication and Socialization.  New York: Delmar Publishers, Inc. 
  • Gray, C. (1994). Comic strip conversations.  Arlington, TX: Future Horizons.
  • Gray, C. & Garand, J. (1993). Social Stories: Improving responses of individuals with autism with accurate social information. Focus on Autistic Behavior, 8, 1-10.
  • Gray, C. & White, A. L. (2000).  My Social Stories book. London: Jessica Kingsley Publishers.