Βιωματικό σεμινάριο Δυσαριθμησίας. Αντιμετώπιση Δυσκολιών στα Μαθηματικά (Α’ Ενότητα)

Μόνο από το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου!


Βιωματικό σεμινάριο Δυσαριθμησίας.
Αντιμετώπιση Δυσκολιών στα Μαθηματικά,
στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
(Α’ Ενότητα)

Τα βιωματικά σεμινάρια αποτελούν έναν κύκλο πέντε  σεμιναρίων για τη Δυσαριθμησία.
Τα τρία βιωματικά σεμινάρια αφορούν την ύλη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα υπόλοιπα δύο της δευτεροβάθμιας.

Τα σεμινάρια είναι αυτοτελή και δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε όλα ή
σε προηγούμενες ενότητες,
ενώ η συμμετοχή είναι ανοιχτή προς όλους τους ενδιαφερόμενους.



- Λάρισα12 Νοεμβρίου 2016 | ώρες: 13:00 - 19:00
- Βόλος, 13 Νοεμβρίου 2016 | ώρες: 11:00 - 17:00
- Αλεξανδρούπολη19 Νοεμβρίου 2016 | ώρες: 13:00 - 19:00
Λευκωσία, 17 Δεκεμβρίου 2016 | ώρες: 14:30 - 20:30
Λεμεσός, 18 Δεκεμβρίου 2016 | ώρες: 12:30 - 18:30

Αριθμός συμμετεχόντων: περιορισμένος


Εισηγητής:
Δρ. Γιάννης Καραγιαννάκης, Μαθηματικός
Επισκέπτης Καθηγητής University of Malta
Research Associate, Catholic University of Leuven
Διδάσκων Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών



Τις ίδιες ημέρες θα διεξαχθούν και οι επιστημονικές ημερίδες με θέμα "Δυσαριθμησία. Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά", με εισηγητή τον Δρ. Γιάννη Καραγιαννάκη.

Σας διευκρινίζουμε πως οι δύο εκδηλώσεις είναι διαφορετικές και αυτοτελείς.

- Για την παρακολούθηση του βιωματικού σεμιναρίου δεν είναι απαραίτητη η παρακολούθηση της επιστημονικής ημερίδας και το αντίστροφο.
-  Οι εγγραφές για τις δύο εκδηλώσεις πραγματοποιούνται ξεχωριστά. 


Στόχος των βιωματικών σεμιναρίων είναι η παρουσίαση αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας Μαθηματικών για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δυσκολεύονται στα Μαθηματικά είτε λόγω ειδικών μαθησιακών δυσκολιών / διαταραχών (Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό, κ.α.), είτε λόγω ανεπαρκούς διδασκαλίας και μαθηματικοφοβίας. Οι τεχνικές διδασκαλίας  διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος των δυσκολιών καθώς και μαθηματικό προφίλ κάθε μαθητή. Πρόκειται για ένα βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης πάνω στις προτεινόμενες στρατηγικές διδασκαλίας και δραστηριότητες αφού υλοποιούνται από τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων μέσω φύλλων εργασίας και χειροπιαστών αυθεντικών υλικών όπως αληθινά νομίσματα, τραπουλόχαρτα, μετροταινία, προϊόντα της καθημερινότητας, κ.α. (Καραγιαννάκης, 2016).


Οι τεχνικές διδασκαλίας που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των σεμιναρίων εστιάζουν από τη μια στον πυρήνα των Μαθηματικών εννοιών στοχεύοντας στη βαθιά κατανόηση τους (εννοιολογική διδασκαλία) και από την άλλη σε τεχνικές μοντελοποίησης (ευρετική διδασκαλία) και αυτοματοποίησης (σαφής διδασκαλία) βασικών μαθηματικών δεδομένων και διαδικασιών ανάλογα με το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή στα Μαθηματικά (Καραγιαννάκης, 2012).  Τα παραπάνω μοντέλα διδασκαλίας φαίνεται πως είναι τα περισσότερο αποτελεσματικά για μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία (Gersten et al., 2009; Yayanthi et al., 2008).



Περιεχόμενο Α' ενότητας
1. Θεωρητικό πλαίσιο (1 ώρα)
Θα γίνει αναφορά στον τρόπο αξιολόγησης των μαθησιακών δυσκολιών στα Μαθηματικά μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω ενός πρακτικού μοντέλου διερεύνησης των δυσκολιών στα Μαθηματικά (KaragiannakisBaccaglini-Frank & Papadatos, 2014), το οποίο επιτρέπει τη σκιαγράφηση εξατομικευμένων γνωστικών προφίλ στα Μαθηματικά (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014) και παράλληλα θα συζητηθούν συγκεκριμένα γνωστικά προφίλ στα Μαθηματικά Ελλήνων μαθητών με ειδικές δυσκολίες / διαταραχές όπως Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό, οριακή νοημοσύνη κ.α.

2. Στρατηγικές διδασκαλίας των παρακάτω εννοιών και διαδικασιών (5 ώρες):
 Ι. Ανάπτυξη αίσθησης αριθμών
Τρόποι αναπαράστασης του αριθμού
Κατανόηση των αρχών της μέτρησης
Αριθμητική ευελιξία

ΙΙ. Δεκαδικό Σύστημα
Κατανόηση τρόπου λειτουργίας του Δεκαδικού Συστήματος
Δομή του Δεκαδικού Συστήματος
Θεσιακή αξία αριθμών
Δομή – Ανάγνωση – Γραφή Ακέραιων & Δεκαδικών αριθμών
Ο ιδιαίτερος ρόλος του μηδενός (0) και της μονάδας (1)

ΙΙΙ. Πρόσθεση
Κατανόηση της έννοιας της πρόσθεσης
Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων πρόσθεσης
Στρατηγικές νοερής πρόσθεσης (με το μυαλό)
Στρατηγικές κάθετης πρόσθεσης

ΙVΑφαίρεση
Κατανόηση της έννοιας της αφαίρεσης
Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων αφαίρεσης
Στρατηγικές νοερής αφαίρεσης (με το μυαλό)
Στρατηγικές κάθετης αφαίρεσης


Το σεμινάριο απευθύνεται:
κυρίως σε ειδικούς, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και γονείς που αναζητούν έναν απλό και δομημένο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των  Μαθηματικών προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τόσο στην τρέχουσα ύλη της τάξης όσο και στην κάλυψη παρανοήσεων και κενών των προηγούμενων ετών. Οι τεχνικές διδασκαλίας που προτείνονται εφαρμόζονται τα τελευταία 30 χρόνια με εξαιρετική επιτυχία στο πρότυπο σχολείο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven School του Βελγίου.


Δίδακτρα:
Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας, συμπληρώνοντας την αίτηση συμμετοχής, για να ενημερωθείτε σχετικά.

Στα δίδακτρα συμπεριλαμβάνονται:
• Παρακολούθηση σεμιναρίου
• Υλικό σε έντυπη μορφή
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Καφές & σνακ στο διάλειμμα


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Δηλώστε το ενδιαφέρον σας συμπληρώνοντας την αίτηση συμμετοχής.
Επίσης μπορείτε να μας καλείτε στο 6986180630. 

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας στο facebook κάντε like στη σελίδα μας!