Αντιμετώπιση των Δυσκολιών των Μαθηματικών και της Δυσαριθμησίας με έξυπνο τρόπο (Α’ Ενότητα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης)


  1. Προσεχή σεμινάρια
  2. >
  3. Βιωματικά σεμινάρια αντιμετώπισης των Δυσκολιών των Μαθηματικών και της Δυσαριθμησίας
  4. >
  5. Α' Ενότητα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Μόνο από το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου!


Βιωματικό σεμινάριο
Αντιμετώπιση των Δυσκολιών των Μαθηματικών
και της Δυσαριθμησίας με έξυπνο τρόπο,
Α’ Ενότητα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 

Τα βιωματικά σεμινάρια αποτελούν έναν κύκλο πέντε  σεμιναρίων για τη Δυσαριθμησία.
Τα τρία βιωματικά σεμινάρια αφορούν την ύλη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τα υπόλοιπα δύο της δευτεροβάθμιας.

Τα σεμινάρια είναι αυτοτελή και δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε όλα ή
σε προηγούμενες ενότητες,
ενώ η συμμετοχή είναι ανοιχτή προς όλους τους ενδιαφερόμενους.


- Θεσσαλονίκη | 26 Νοεμβρίου 2017 | ώρες: 08:30 - 14:30
- Αθήνα2 Δεκεμβρίου 2017 | ώρες: 08:30 - 14:30
Χώρος διεξαγωγής: γίνεται γνωστός στους συμμετέχοντες μια εβδομάδα πριν τη διεξαγωγή του σεμιναρίου, ανάλογα με τις ανάγκες χρήσης της αίθουσας
Αριθμός συμμετεχόντων: περιορισμένος


Εισηγητής:
Δρ. Γιάννης Καραγιαννάκης, Μαθηματικός
Επισκέπτης Καθηγητής University of Malta
Research Associate, Catholic University of Leuven
Διδάσκων Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών



Σκοπός του βιωματικού σεμιναρίου είναι η εφαρμογή αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας Μαθηματικών για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δυσκολεύονται στα Μαθηματικά είτε λόγω ειδικών μαθησιακών δυσκολιών / διαταραχών (Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό, κ.α.) είτε λόγω εξωγενών παραγόντων όπως ανεπαρκής διδασκαλία, άγχος για το μάθημα των μαθηματικών, κλπ. Το βιωματικό σεμινάριο βασίζεται στο τετραπλό μοντέλο κατηγοριοποίησης των βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων στους τομείς: επίγνωση αριθμού, οπτικο-χωρικές, μνήμης και συλλογιστικής με κριτήριο τις γνωστικές δεξιότητες στις οποίες εδράζονται (Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Roussos, 2017; Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Papadatos, 2014. Η αξιοποίηση του τετραπλού μοντέλου μέσω απλών εκπαιδευτικών τεχνικών που παρουσιάζονται κατά το πρώτο μέρος του σεμιναρίου επιτρέπει στον ειδικό και το δάσκαλο να σκιαγραφήσει το μαθηματικό γνωστικό προφίλ κάθε μαθητή καταγράφοντας έτσι τα δυνατά και αδύναμα του σημεία. Οι τεχνικές διδασκαλίας διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος των δυσκολιών (Καραγιαννάκης, 2012) καθώς και μαθηματικό προφίλ κάθε μαθητή δίνοντας έμφαση στα δυνατά σημεία κάθε μαθητή. Πρόκειται για ένα βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης πάνω στις προτεινόμενες στρατηγικές διδασκαλίας και δραστηριότητες αφού υλοποιούνται από τους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου μέσω φύλλων εργασίας και χειροπιαστών αυθεντικών υλικών όπως αληθινά νομίσματα, τραπουλόχαρτα, μετροταινία, προϊόντα της καθημερινότητας, κ.α. (Καραγιαννάκης, 2016).  

Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι η πρόσκτηση από τους συμμετέχοντες μιας πιο διευρυμένης προσέγγισης της διδασκαλίας των μαθηματικών  προσαρμοσμένη στις σημερινές ετερογενείς ανάγκες των μαθητών.


Οι τεχνικές διδασκαλίας που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των σεμιναρίων εστιάζουν από τη μια στον πυρήνα των Μαθηματικών εννοιών στοχεύοντας στη βαθιά κατανόηση τους (εννοιολογική διδασκαλία) και από την άλλη σε τεχνικές μοντελοποίησης (ευρετική διδασκαλία) και αυτοματοποίησης (σαφής διδασκαλία) βασικών μαθηματικών δεδομένων και διαδικασιών ανάλογα με το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή στα Μαθηματικά (Καραγιαννάκης, 2012).  Τα παραπάνω μοντέλα διδασκαλίας φαίνεται πως είναι τα περισσότερο αποτελεσματικά για μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα Μαθηματικά σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία (Gersten et al., 2009; Yayanthi et al., 2008).


Περιεχόμενο Α' Ενότητας
1. Θεωρητικό πλαίσιο (1 ώρα)
Θα γίνει αναφορά στον τρόπο αξιολόγησης των δυσκολιών στα Μαθηματικά μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσω ενός πρακτικού μοντέλου διερεύνησης των δυσκολιών στα Μαθηματικά (Karagiannakis, Baccaglini-Frank & Papadatos, 2014), το οποίο επιτρέπει τη σκιαγράφηση εξατομικευμένων γνωστικών προφίλ στα Μαθηματικά (Karagiannakis & Baccaglini-Frank, 2014) και παράλληλα θα συζητηθούν συγκεκριμένα γνωστικά προφίλ στα Μαθηματικά Ελλήνων μαθητών με ειδικές δυσκολίες/διαταραχές όπως Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό, οριακή νοημοσύνη κ.α.

2. Στρατηγικές διδασκαλίας των παρακάτω εννοιών και διαδικασιών (5 ώρες):
Ι. Ανάπτυξη αίσθησης αριθμών
Τρόποι αναπαράστασης του αριθμού
Κατανόηση των αρχών της μέτρησης
Αριθμητική ευελιξία

ΙΙ. Δεκαδικό Σύστημα
Κατανόηση τρόπου λειτουργίας του Δεκαδικού Συστήματος
Δομή του Δεκαδικού Συστήματος
Θεσιακή αξία αριθμών
Δομή – Ανάγνωση – Γραφή Ακέραιων & Δεκαδικών αριθμών
Ο ιδιαίτερος ρόλος του μηδενός (0) και της μονάδας (1)

ΙΙΙ. Πρόσθεση
Κατανόηση της έννοιας της πρόσθεσης
Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων πρόσθεσης
Στρατηγικές νοερής πρόσθεσης (με το μυαλό)
Στρατηγικές κάθετης πρόσθεσης

ΙV. Αφαίρεση
Κατανόηση της έννοιας της αφαίρεσης
Στρατηγικές αυτοματοποίησης βασικών γεγονότων αφαίρεσης
Στρατηγικές νοερής αφαίρεσης (με το μυαλό)
Στρατηγικές κάθετης αφαίρεσης

Το σεμινάριο απευθύνεται:
κυρίως σε ειδικούς, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και γονείς που αναζητούν έναν απλό και δομημένο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των  Μαθηματικών προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τόσο στην τρέχουσα ύλη της τάξης όσο και στην κάλυψη παρανοήσεων και κενών των προηγούμενων ετών. Οι τεχνικές διδασκαλίας που προτείνονται εφαρμόζονται τα τελευταία 30 χρόνια με εξαιρετική επιτυχία στο πρότυπο σχολείο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven School του Βελγίου.


Δίδακτρα:
Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας, συμπληρώνοντας την αίτηση συμμετοχής, για να ενημερωθείτε σχετικά.

Στα δίδακτρα συμπεριλαμβάνονται:
• Παρακολούθηση σεμιναρίου
• Υλικό παρακολούθησης σε έντυπη μορφή
• Εποπτικό υλικό & φύλλα εργασίας
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Καφές & σνακ στο διάλειμμα


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Δηλώστε το ενδιαφέρον σας συμπληρώνοντας την αίτηση συμμετοχής.
Επίσης μπορείτε να μας καλείτε στο 6986180630. 

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας στο facebook κάντε like στη σελίδα μας!